Kidsmill Up! met newbornset

Kidsmill Up! met newbornset: de eerste indruk

In mijn zoektocht naar een goede kinderstoel ontdekte ik de Up! kinderstoel van het merk Kidsmill. Voor mij was een newbornset  een echte must. We hebben een grote hond (Billie) en een wipstoeltje op de grond zie ik niet meteen zitten. Billie is enorm sociaal en heel vaak een beetje te enthousiast. Ik ben er zeker van dat ze ons zoontje niet bewust pijn zou doen maar in al haar enthousiasme zie ik ze de wipstoel wel omver lopen. Eerst heb ik nog getwijfelt tussen de kinderstoel van Kidsmill en de Stokke Tripp Trap. De Up! stond bij babypark in promotie  en dat gaf uiteindelijk de doorslag om hem te bestellen. 


Newbornset

Voor de newborninleg heb ik gekozen voor de blauwe leren variant. Het enige nadeel die ik in reviews zag terugkomen was dat je kindje er sneller in zou zweten. Maar dat probleem is gelukkig met een hydrofiele doek snel opgelost. Het voordeel tegenover de gewone stof is dan weer dat deze erg gemakkelijk af te nemen is met een vochtige doek. Dat leek mij wel handig. Er zit een veilig vijfpunts harnas in met gewatteerde schouderbanden. Al het materiaal voelt erg zacht  en comfortabel aan. Ik had dit niet echt verwacht bij de leren kussentjes. Dus weeral een pluspunt. Daarnaast is het echt een kuipje waardoor je kindje er goed in blijft zitten en niet gaat hangen in het harnas. 



De stoel

Het onderstel hebben we in naturel hout gekocht. Ik vind die niet enkel erg mooi maar dit kleur zou er ook minder snel afgeleefd uit zien dan een donkere kleur. Als je kindje met een potje slaat op een zwart tafelblad zou je door de zwarte toplaag kunnen kijken en hout zien. Op die manier ziet je kinderstoel er snel afgeleefd uit. Met een houten kinderstoel zie je de putjes veel minder snel en blijft hij er dus langer als nieuw uit zien. Daarnaast zijn de achterpoten voorzien van wieltjes en de voorpoten van extenders. Zo ben je zeker dat de kinderstoel niet zomaar kan omklappen. Extra veilig dus. 

Het enige 'probleempje' die we hebben gehad met het opbouwen van de kinderstoel was dat het voetenplankje los bleef zitten. Dit kwam omdat we de trekstang niet voldoende hadden aangespannen. De stang heeft namelijk de neiging om mee te routeren als je de schoef vast zet. Dat is dus wel een puntje waar je op moet letten. Maar met de stang extra aan te draaien, was het probleem met het voetenplankje onmiddellijk opgelost. 


Conclusie

We hebben de stoel nog niet in gebruik maar als ons zoontje geboren wordt, ben ik zeker dat wij hier veel plezier van zullen hebben. Voor het moment dat hij zelfstandig kan zitten, hebben we ook nog de andere accessoires aangeschaft. Daarover maakt ik zeker ook nog wel eens een artikel of video op mijn YouTube kanaal. 













Reacties